Måske er det triste tanker om pøsende regnvejr, evig modvind og udmarvende bakker, der barrikaderer for sømløs samtænkning af cyklen med andre trafikformer og som en essentiel del af løsningen på fremtidens persontransport: Man kan kun tage cyklen med toget mod merpris – og med bøvlede adgangsforhold, hvorfor fleksibel cykelpendling i praksis er en heltefærd for de få.
Odense: Nu giver vi cyklister grøn bølge
Byrådet i Odense har sat en milliard kroner af til cykeltunneller, intelligent trafikstyring og parkeringspladser med bycykler. De skal holde bilerne ude af og lokke cyklerne ind i bymidten. Læs mere på ing.dk