Flere og flere forsyningsselskaber er i gang med eller overvejer at omlægge fjernvarmen til lavtemperatur, der har en række fordele både energimæssigt, klimamæssigt og økonomisk. Det gælder blandt andet Hofor i det københavnske, Sønderborg Forsyning i Sydjylland og Verdo i Randers.
Ved at fremføre det varme vand med lavere temperatur begrænses varmespildet og energien udnyttes langt bedre.
Et af de selskaber, som allerede har gjort sig en række erfaringer, er Albertslund Forsyning, som siden 2016 har arbejdet med omlægningen.
Læs her om erfaringerne fra Albertslund.