Ungdomsklimaaktivisten Scarlett Westbrook var træt af manglen på formel uddannelse som britiske studerende modtager om den ødelæggende klimakrise. På et tidspunkt under en geografieksamen blev hun endda bedt om at liste fordelene ved klimaændringer. Det skuffede hende, men animerede hende til at gøre en indsats for at fokusere på behovet for at der i undervisningen fokuseres på klimaændringerne, og hvad der skal gøres.
Nu, i slutningen af sit skoleliv, satte Westbrook sin viden om klimakrisen (som hun lærte uden for klasseværelset) i spil og udarbejdede Storbritanniens første elev-skrevne lov om at integrere klimaændringer gennem hele læseplanen. Den er blevet båret videre til Parlamentet, hvor det er blevet fremsat af Nadia Whittome, Storbritanniens yngste parlamentsmedlem. Det er blevet modtaget med betydelig støtte fra parlamentsmedlemmer på tværs af partier der deler studerendes og læreres frustration over manglerne i den nuværende læseplan. Læs mere her.