Nej tak til reklamer sparer miljøet for 140 kg CO2 pr. husstand.

Vestforbrændingen, i et samarbejde med 12 kommuner i Region Hovedstaden, vil have folk væk fra papirreklamer og i stedet læse reklamer på nettet.

Mange reklamer bliver båret direkte i genbrugscontaineren, som er et stort miljøspild. En ny livscyklus analyse, udarbejdet af DTU Miljø på vegne af Vesterforbrændingen, viser hvordan husstandsomdelte reklamer påvirker miljøet.

Analysen påpeger, at vi årligt kan forebygge ca. 1.500 tons affald i form af husstandsomdelte reklamer, svarende til en besparelse på 3.500 ton CO2, hvis kampagnen kan få bare 5 % flere til at tilmelde sig ”Nej tak”-ordningen hos Post Danmark.


Kampagnen gennemføres i maj 2011.

Læs artiklen i Ingeniøren
Læse mere om kampagnen her

En kommentar til “Nej tak til reklamer sparer miljøet for 140 kg CO2 pr. husstand.”

  1. Det ville da være en kanon god måde at spare co2 på, men da jeg selv var reklame bud, da havde jeg reklamer nok til alle, selvom mange sagde nej tak. Dvs at reklamerne alligevel skulle smides ud, og så er der jo intet sparet…

Der er lukket for kommentarer.