Den største ejerforening i Europa, Parly 2 lidt udenfor Paris, er skiftet fra gas til geotermisk opvarmning. Foreningen har 7500 boliger og skiftet vil sænke beboernes varmeudgifter med en femtedel, mens det reducerer CO₂-udledningen med 18.500 ton – svarende til at fjerne 9500 dieselbiler fra vejene.
Eksemplet er det største af sin art i Frankrig og symptomatisk for en bredere udvikling hvor geotermi vinder indpas som vedvarende kæledægge, bl.a. i USA hvor fire delstater netop har erklæret en ambition om at 50-doble landets geotermiske kapacitet.
Kilde: ActualNews