En hollansk undersøgelse viser at hvis ikke der var – som der er i Holland – foranstaltninger der fremmer cykling i byerne vil det øge pendlingstider og afstande med henholdsvis 14% og 30% og resulterere i en betydelig reduktion i arbejdstagernes velfærd.
Læs rapporten her.
Læs også her fra MobilTech: “Gør Danmark til et cykelland igen”
Der er også en artikel om det i fagbladet ‘DÆK’
https://daekmagasinet.hflip.co/maj2025