Hop til indhold
Positive nyheder
  • Om Positive Nyheder

Vestjyder satser på biogas

9. juni 201027. maj 2010 Af knud

80 procent af husdyrgødningen fra landbrugene i Ringkøbing-Skjern Kommune skal senest i 2020 bruges til biogas. Gassen skal produceres på 40-60 biogasanlæg, der skal producere 30.000 mio. kubikmeter biogas svarende til 30.000 ton olie.

Læs mere på landbrugsavisen.dk

Kategorier biogas
Rådhuspandekagen er blevet økologisk
Elbil sætter ny verdensrekord

Nyhedsbrev

Søg flere positive nyheder

Vælg kategori

Miljø

Positive Nyheder udgives af Miljø-og Energicentret i Høje-Taastrup.

Besøg Miljø-& EnergiCentret
Støt Mec

Bliv medlem
Så støtter du
Miljø- & EnergiCentret

Læs mere her
Slide 1

Miljø- og Energicentret bringer i samarbejde med greenupdate.dk daglige nyheder om klima, natur, miljø og grøn omstilling.

RSS GreenUpdate.dk

  • Butikkerne kan spare ved at give madvarer væk
  • Havisen i Arktis smelter mere for hvert år
  • Krav om rent drikkevand samler Danmark på tværs af partier
  • Økodag samlede 125.000 børn og voksne
  • Alle køer skal have adgang til græs og åben himmel
  • Carsten Jensen: Den politiske elite er grebet af selvfedme
  • Traktor-Troels, Venstre og industri-landbruget tabte folketingsvalget
  • Vort moderlige hav blev ødelagt, fordi Lars Løkke gav landbruget frit spil
©2008 - 2021 Positive Nyheder udgives af Miljø- & EnergiCentret Høje Taastrup