Det engelske online-magasin "Positive News" er en vigtig kilde for Positive Nyheder. De gør nu en status på godt og ondt. Først det gode: "For det første blev vores overskrifter vist på digitale reklameskærme i hele Storbritannien og nåede ud til millioner af medlemmer af offentligheden. I en anden milepæl fik vi tildelt en bevilling, der betød, at vi kunne skabe en årelang serie om løsninger på psykiske udfordringer i økonomisk udviklingslande. Vi tiltrak også en stigning på 18 % i antallet af læsere af vores ugentlige nyhedsbrev, skabte 13 millioner visninger på sociale medier og distribuerede magasinet Positive News til flere abonnenter end nogensinde før. Disse udviklinger har blandt andet hjulpet os med at fortsætte vores positive bane som virksomhed - og ikke kun give dig mere af den journalistik, du elsker, men har en indflydelse, der er uforholdsmæssig i forhold til vores størrelse i mediebranchen." Du kan læse lidt mere her i en sammenfattet årsrapport. Så deres opråb: For at være på forhånd, på trods af vores fremskridt, er tiderne virkelig udfordrende. Vores industri er i en økonomisk "krise" ifølge en rapport fra Reuters. Pressen forbliver upålidelig, med et faldende antal mennesker, der er interesserede i nyhederne, og få er villige til at betale for dem. Som en uafhængig medieco-op er det en kamp at vinde opmærksomhed i et støjende informationsmiljø, der konkurrerer med milliardærstøttede virksomheder, der kaster enorme summer på online markedsføring og produktudvikling. Sandheden er, at vi har nået grænserne for, hvad vi kan gøre uden mere økonomisk støtte. Således denne lille opfordring til at andre end Positive Nyheder støtter de gode mediefolk. Læs den her.