Hop til indhold
Positive nyheder
  • Om Positive Nyheder

5.000 huse i Sønderborg får varme fra jordens indre

4. oktober 200926. juni 2009 Af knud

En tredjedel af Sønderborgs fjernvarmebehov skal fra 2011 dækkes af varmt vand, som hentes direkte op fra undergrunden. Nye fund af reservoirer med 63 grader varmt vand i to kilometers dybde giver optimisme.

Læs mere på ing.dk

Kategorier Geotermi
USA satser 42 milliarder på at udvikle elbiler
Gram får kæmpe-solfanger

Nyhedsbrev

Søg flere positive nyheder

Vælg kategori

Miljø

Positive Nyheder udgives af Miljø-og Energicentret i Høje-Taastrup.

Besøg Miljø-& EnergiCentret
Støt Mec

Bliv medlem
Så støtter du
Miljø- & EnergiCentret

Læs mere her
Slide 1

Miljø- og Energicentret bringer i samarbejde med greenupdate.dk daglige nyheder om klima, natur, miljø og grøn omstilling.

RSS GreenUpdate.dk

  • Butikkerne kan spare ved at give madvarer væk
  • Havisen i Arktis smelter mere for hvert år
  • Krav om rent drikkevand samler Danmark på tværs af partier
  • Økodag samlede 125.000 børn og voksne
  • Alle køer skal have adgang til græs og åben himmel
  • Carsten Jensen: Den politiske elite er grebet af selvfedme
  • Traktor-Troels, Venstre og industri-landbruget tabte folketingsvalget
  • Vort moderlige hav blev ødelagt, fordi Lars Løkke gav landbruget frit spil
©2008 - 2021 Positive Nyheder udgives af Miljø- & EnergiCentret Høje Taastrup